Khamis, 18 Februari 2010

Aku Nak 'Pinjam' Mereka Lama

1) First time jumpa your kucing bila dan kat mana?tahun 2007. yup feb 27. Aku beli Bob dan Yaya setelah terpesona melihat kecomelan Bob. 2) Love at first sight?Tidak...sebab sebelum-sebelum ini aku sudah mempunyai kucing. Pernah satu ketika dulu aku menangis kerana meninggalkan kucing di rumah sebab aku belajar di USM dan seterusnya kerja di Gerik. Bila aku mula bertugas di Gerik, kucingku Pus pun turut meninggalkan rumah kerana ketiadaan aku. itu menurut cerita ayahku. 3) Who is he/she when the first time you met him? Dua ekor kucing yang sangat comel. Mereka pada mulanya akan menyorok-nyorok di almari kerana tak biasa jumpa manusia. lebih kurang 2 minggu peristiwa ini berlaku. Akhirnya mereka berani menampakkan diri secara bersungguh-sungguh apabila lapar. Yang bestnya mereka akan setia menunggu di pintu bilik setiap pagi. Makan time. 4) First time Bob n Yaya Kawin?Masa umur Bob Setahun lebih. Masa tu juga aku dah beli Mawi dan Oshin. So sweet Mawi masa tu. Kuning warnanya. Kalau adik Mawi hidup lagi...mesti lagi comel. 5) What is about him/her that you love so much?Kucing-kucingku akan berlari pulang ke rumah apabila ternampak aku pulang dari kerja. 6) You will lose your mind and crack your head when he/she..buang najis bersepah-sepah. Aku pernah bantai kucing-kucingku yang buat hal mcm tu. kalau Bob yang kena bantai yang lain turut menikus sbb takut kena tempiasnya juga. seolah-olah mereka berkata...tu..lah ni semua korang punya pasala… 7) You will smile through your eyes for the whole day when he/she..bermain-main dengan riang. 8) Complete below sentences, "My love towards my cats is as big as..Entahlah…Aku selalu doa... Ya Allah Kau bagilah aku 'pinjam' makhlukMu ini lama-lama kerana mereka selalu menemani saat-saat aku gembira, sunyi, sepi, kritikal . Amin..semoga Allah mengabulkan doaku ini..Amin....

2 ulasan:

  1. hahahahaha...kdg2 yati dgr moksu cerita pasal bob,mawi, dll mcm cerita manusia...

    BalasPadam
  2. ye yati...moksu pun selalu bercakap-cakap dengan mereka walaupun respon yang moksu terima hanyalah geselan di kaki atau meowwwwww.....hehehehehehe...kalau tak ada mereka di rumah sunyi juga...tak de teman nak dimarah...

    BalasPadam