Isnin, 2 November 2009

Melangkah 40...sempurnakanlah

Lagi 22 hari lagi aku akan melangkah 40. Apa perasaan aku sebenarnya? Apa persediaan aku sebenarnya? Sejak awal tahun lagi aku sudah pun mengira-ngira detik ini. 40...emmmm..ada kalanya aku rasa takut . Bukan takut kerana umur semakin tua tapi takut nak menghadapi cabaran usia 40 itu. Ada orang kata...life begin at 40. Nak jadi baik...nak jadi sebaliknya...pun dikatakan pada usia tersebut. Perempuan juga tak terlepas daripada itu. Umur 40 seolah-olah satu kelahiran baru. Apa perasaan aku? Aku takut...takut jika aku jadi hambaNya yang hidupnya ntah apa-apa. Apa persediaan aku? Harta...Ada kereta, Kucing 4 ekor. Teman hidup?...emmmm...tak tau... Rumah?..emmmm...tak tau nak settle down kat mana... Seterusnya.... Aku akan sempurnakan mana yang patut.. Doa banyak-banyak supaya Aku Jadi Manusia yang lebih baik daripada semalamnya... Akan cuba luangkan masa yang lebih banyak denganNYA... Akan lebih banyak dan lebih kerap membaca kitabNYA....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan