Isnin, 2 November 2009

Kematian itu pasti....

Sejak kematian anak sepupuku kerana sakit kencing mati...atau pemergian seseorang sebelum ini...aku sering memikirkan bagaimana rasanya MATI. Sakitkah? Bersediakah aku nak menghadapi kematian? Cukupkah bekalan aku? Sudah sempurnakah segala tanggungjawab aku kepada orang lain? emmmm...aku akan mati di mana? bagaimana keadaan aku ketika mati? siapa yang mengadap aku ketika mati? Oleh sebab aku tinggal seorang..adakah aku mati orang lain akan tahu atau aku dikelilingi oleh kucing-kucing aku? Beratkah jenazahku? Doa aku...matikanlah aku dalam Iman, Ringanlah jenazahku, aku sudah menunaikan semua tanggungjawab sebagai seorang Islam dan aku mati dalam keadaan yang mudah. Amin...

1 ulasan:

  1. moksu, yati pon selalu fikir...mati tuh mcm mana...sempat tak yati selesaikan semua hutang2,tanggunjawab dan amalan...kalau rassa sedih..nak sgt mati..tapi kalau normal...takut hendak menghadapi mati....

    BalasPadam