Khamis, 26 Mac 2009

Apa yang kita mahu dalam hidup?

Admit one thing you feel awful about (involving being a teacher). Once you have written it down, you are no longer allowed to feel bad. Remember you are a good teacher! Masa aku mula mendaftar di USM..amik kursus pendidikan...hampir satu tahun..aku terfikir-fikir..betul ke aku nak jadi cikgu..layak ke aku nak jadi cikgu? diam tak diam habis 4 tahun..aku belajar kursus pendidikan...dan pejam celik pejam celik dah 15 tahun aku jadi cikgu.... Mula-mula mengajar (sekolah yang real) aku dapat di MRSM Gerik...setelah setahun menganggur.....takut pun ada..sebab Gerik: 1. jauh di pedalaman.. 2. bekas aktiviti komunis...(mcm2 aku dengar...bekas komunis pun ada lagi diorang kata) 3. risau tak dapat sesuaikan diri... 4. byk gajah...aku penah dengar gajah berbunyi kul 5.30 pagi...terasa dekat..walaupun orang kata gajah2 tu jauh 5 km dari asrama Hari pertama sampai ....Tak de air!!!!!!!!!....tertekannya....aku masa tu rindu kat Wak..kucing aku Pus.... Masuk kelas.....semua diam... bulan berganti....bebudak kata muka aku nmpak garang....tapi sebenarnya Baik...hehehehehe.... Tak de air...tak de elekstrik...mandi sungai..perkara biasa di MRSM Gerik...tapi seronok di sana... tapi sebenarnya...aku menjadi semakin garang...faktor umur kot?Pengalaman ke?...emmm..ntahlah ngajar budak2 sekarang...aku penah rotan budak tanpa aku sedar betapa emosi menguasai aku...lepas tu aku rasa bersalah sangat.....teruk kan ?...aku juga semakin laser kalau marah budak2...malas nak berlemah lembut lagi.....penat dah...hehehehehehe List 7 things you love about your kids, you love doing with your kids, or that your kids love about you. 1.Aku suka kalau students aku buat keje sekolah dengan kemas...tulisannya cantik..senang nak baca 2.Aku suka kalau jungle tracking dgn students aku...rasa seronok sebab meriah suasana 3.aku suka kalau students aku menumpukan perhatian bila aku bercerita... 4. bincang dengan students aku isu-isu semasa 5. students aku kata aku ni kelakar.....suka buat lawak ....ye ke... 6. Students yang lemah..dapat result yang sangat baik....seronok 7. Melihat students aku menjadi orang yang mempunyai kehidupan yang baik....

1 ulasan:

  1. dulu yati suka curi2 tgk gmbr student moksu yg ensem2....:p

    BalasPadam